Przejdź do treści

Wsparcie dla rodzin wielodzietnych

Gospodarka odpadami komunalnymi

Spisy

Oświadczenia majątkowe

Nabór pracowników

Przetargi

Ja w Internecie - Podniesienie kompetencji cyfrowych mieszkańców województw: zachodniopomorskiego i wielkopolskiego

Wybory ławników

Ogłoszenia

Urząd Miejski

Oświata

Wybory

Poradnik petenta (jak to załatwić?)

Rejestry i Ewidencje

Organizacja działania samorządu

Miejskie jednostki organizacyjne

Mienie komunalne

Kontakty i Współpraca

Ważniejsze akty prawne regulujące pracę samorządu

Budżet, majątek, zobowiązania

Majątek publiczny

Akty prawne on-line

Prawo lokalne

Informacja o pracy burmistrza

Kontrole

Zamierzenia i programy

Informacje

Referat Usług Wspólnych

Kierownik Referatu: Andrzej Łesyk

tel. 94 3734136

e-mail: oswiata@bornesulinowo.pl

W zakresie oświaty Referat Usług Wspólnych  nadzoruje bezpośrednio burmistrz, w zakresie finansowym referat nadzoruje skarbnik gminy.

Do podstawowych zadań Referatu Usług Wspólnych należy:
W zakresie wspólnej obsługi finansowej jednostek organizacyjnych zaliczanych do sektora finansów publicznych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Borne Sulinowo:
1) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi zasadami rachunkowości;
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych;
3) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji finansowo-księgowej;
4) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej wydzielonych rachunków dochodów własnych, o których mowa w art. 223 ustawy o finansach publicznych;
5) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszy socjalnych jednostek obsługiwanych;
6) koordynowanie czynności inwentaryzacyjnych składników majątkowych jednostek obsługiwanych;
7) sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych;
8) prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych;
9) organizowanie wypłat wynagrodzeń i innych należności dla pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych w jednostkach obsługiwanych;
10) ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach pracowników jednostek obsługiwanych;
11) potrącanie podatku dochodowego od osób fizycznych i rozliczanie z Urzędem Skarbowym;
12) prowadzenie rozliczenia składek ZUS wraz z dokumentacją;
13) przygotowywanie danych o średniomiesięcznych wynagrodzeniach nauczycieli;
14) pomoc i koordynacja w opracowaniu planów finansowych dla jednostek obsługiwanych oraz w opracowywaniu zmian w tych planach wspólnie z dyrektorami jednostek;
15) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem i rozliczaniem środków finansowych zewnętrznych, w tym unijnych na wsparcie działalności jednostek obsługiwanych;
16) prowadzenie rozliczeń publiczno-prawnych w zakresie podatku VAT niezbędnych do łącznego rozliczenia Gminy i jednostek obsługiwanych na gruncie podatku od towarów i usług, w tym sporządzanie ewidencji, dokumentów źródłowych oraz informacji i deklaracji.